HayrettinKaraman.net
Mobil - Metin Versiyonu

[Facebook] - [Twitter] - [YouTube] - [instagram]

Ana Sayfa | Hakkında | Makaleler | Kitaplar | Soru Konuları | Soru Listesi | Konuşmalar | Şiirler | Besteler | İndeks | Rastgele Oku | Yeniler | Geri Git | İleri Git

Bu Kitapta: Önceki Başlık | Sonraki Başlık | İçindekiler | Kelime İndeksi |


Başörtüsü, dövme yaptırmak, sahte paso

1. Kardeşlerimizden birinin size bir sorusunu ileteceğim. Kardeşimiz İmam-Hatip Lisesi son sınıf öğrencisi; son dönemde üzerlerindeki baskı çok artmış durumda. Elhamdulillah hala ödün vermediler. Ancak kafası karışmış durumda. Okullarındaki bazı öğretmenlerinin okullarını bitirmeleri gerektiği telkinlerinden sonra güvendikleri bir alim olarak sizin yorumunuz onlar için belirleyici olacak. "Okulu bitirinceye kadar başınızı açın, en azından bayan hocaların derslerinde açın" ifadeleri hakkında sizin yorumunuz ne olur hocam? Allah'ın seveceği hal gerçekten nedir? Bu konuda sizin desteğinize ihtiyacımız var.
2. Ben geçen sene üniversiteye kaydımı yaptırmıştım fakat almadıkları için bu sene tekrardan para yatırmak istemedim yani bu sene kayıt olmadım fakat benim geçen seneden pasom var ve kayıt olsaydım benim pasom yenilenecekti. Kayıt olmadığımdan dolayı bu hakkımı kaybediyorum. Ben İstanbul da oturuyorum. Ben eski pasomu kullansam (çünkü çoğu yerde bakmıyorlar; yeni mi eski mi diye) bunun şer'an bir mahzuru var mıdır?
3. Bayanların kaşlarını aldırması mahzurlu mudur? Veya kaşlarının hepsini düzelttirmek değil de sadece iki kaşın arasını aldırabilirler mi?
4. Bir arkadaşla tanıştık, islâmî hassasiyeti olmadığı zaman dövme yaptırmış. Şimdi namaz kılmak istiyor fakat ben dövme yaptırdım benim guslüm olmuyor ki namazım olsun deyip duruyor. Hocam bu arkadaşa nasıl yardımcı olabiliriz?


Cevap:

1. İlköğretim okulu sekiz yıl ve mecburidir, buradan mezun olan öğrenci on dört yaşını doldurmuş olur; on dört yaşına gelmeden yani daha öğrenci iken ayhali görerek ergenlik çağına giren kızların sayıları da az değildir. Ergenlik çağına giren kızlar başlarını örtmekle de yükümlü olduklarına göre "başörtüsü ile okuma yasağı" yalnızca İmam Hatipli kızların meselesi değildir. Diyelim orta öğretimi baş açarak okudular sonra ne olacak? Üniversitede açmaları isteniyor, devlet dairelerinde açmaları isteniyor, bu haksız isteklere ve yasaklamalara karşı tepkisiz kalındıkça kamu kurumlarında hizmet almak için (mesela hastaneye başvuranlar için) de başörtüsü yasağı koyma teşebbüsleri yapılıyor. Şu halde "zaruret ilkesine" dayanarak; yani "kızların da okumaları gereklidir, okumazlarsa ileride önemli sıkıntılarla karşılaşırlar, ayrıca hassas müslümanların kızları okumamış, diğerlerinki okumuş olursa bu da hassas müslümanlığın geleceği açısından önemli bir tehlike doğurur" diyerek şu veya bu öğrenim döneminde, yasaklanan yerlerde kızlara başlarını açtırmak meseleye çözüm getirmiyor. Çözüm yasağın kalkmasıdır. Yasağın kalkması ise halkın devamlı ve etkili demokratik tepki göstermelerine bağlıdır. "Ordu başörtüsüne karşı" bahanesinin bir iftira, bir sığınma olduğu anlaşılmıştır. Yüksek rütbeli subaylar "askerlerin başörtüsüne değil, simge olarak kabul edilen bir çeşit örtünmeye karşı olduklarını" açıkça ifade etmişlerdir. Bu yasağı sürdürenler, "laikliği din karşıtlığı ve dindarlıkla mücadele" olarak anlayan ve uygulayan bir avuç sivil siyasetçi, bürokrat ve sivil toplum örgütü mensuplarıdır. Halka sözler veren ve halk tarafından geçimleri sağlanan siyasetçiler isteseler bu işi hallederler. Başörtüsü yasağının kaldırılmasını "koalisyonu bozacak, milletvekilliğinden istifa edecek kadar" önemli bir mesele olarak kabul ettikleri zaman bu iş çözülür veya çözecek olanlar iş başına gelirler.

2. Paso fiilen öğrenci olanların hakkıdır. Belediye veya ilgili diğer kuruluşlar "pasodan kimlerin yararlanacağına" karar vermişlerse ancak onlar yararlanır. Bu karara göre hükmü geçmiş olan, geçerli olmayan paso kullanılır ve bu yoldan menfaat sağlanırsa kul hakkına tecavüz edilmiş olur ki, bunun caiz olmadığı malumdur.

3. Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak yeniden şekillendirmek, yerlerini değiştirmek...caiz görülmemiştir.

4. Önceden dövme yaptırmış, sonra bunun caiz olmadığını öğrenmiş bulunan arkadaşınızın, "bu dövme, haç gibi batıl bir din sembolü veya ahlaka aykırı çirkin bir şekil olmadıkça" onu kazıtması, yok ettirmek için eziyete girmesi gerekmez. Bahsettiğiniz dövme deri altına renk veren bir madde yerleştirilerek yapıldığı için deri üstüne suyun temasına engel olmaz. Bu sebeple arkadaşınızın abdesti ve guslü olur; dövme bunlara zarar vermez, engel olmaz.
(Dövme yaptırmanın yasak oluşu hakkında ayrıca bu yazıya bakabilirsiniz.)



Buradaki iki mavi çizgi arası içerik site editörünce konulmuştur ve rastgele çıkmaktadır. İçeriğini onayladığımız anlamına gelmez, dikkatli davranın.

 
Bu Kitapta: Önceki Başlık | Sonraki Başlık | İçindekiler | Kelime İndeksi |

Ana Sayfa | Hakkında | Makaleler | Kitaplar | Soru Konuları | Soru Listesi | Konuşmalar | Şiirler | Besteler | İndeks | Rastgele Oku | Yeniler | Geri Git | İleri Git



   


BULUNDUĞUNUZ SAYFAYI AŞAĞIDAKİ ARAÇLARLA KULLANABİLİRSİNİZ: