HayrettinKaraman.net
Mobil - Metin Versiyonu

[Facebook] - [Twitter] - [YouTube] - [instagram]

Ana Sayfa | Hakkında | Makaleler | Kitaplar | Soru Konuları | Soru Listesi | Konuşmalar | Şiirler | Besteler | İndeks | Rastgele Oku | Yeniler | Geri Git | İleri Git

Bu Kitapta: Önceki Başlık | Sonraki Başlık | İçindekiler |


Zekat, ölçü, mahremiyet

1. Aslî ihtiyaçlar tamam olmadığı halde elinde, zekat ödemeyi gerektirecek miktar ve vasıfta malı bulunan kimse üzerinden bir yıl geçtiği halde hâlâ bu mala sahip ise zekatını ödemelidir. Borca karşı ayrılmış olan maldan zekat ödenmez.
2. Ağaç üzerindeki meyva, örf ve âdete göre satılabilecek duruma geldiğinde -meyvanın sıhhati ve verimi belli olacak duruma geldikten sonra- götürü usulü ile satılması caizdir. Ayrıca kilo fiyatını belirlemek şartıyla, kesin hesabı meyva toplandıktan sonra çıkarılıp ödemek kaydıyla satış da caizdir. Buna göre kilosu on bin liradan olmak üzere bir bahçe portakal veya elma satılsa, toplayıp tartıldığında ne gelirse bedeli, kilosu on binden, ödenir.
3. Satım konusu maddeleri ne ile ölçmek teamül ve âdet halinde ise onunla ölçüp tartarak satmak caizdir. Âdet değişince ölçme usulü de değişir.
4. Aile içinde mahrem olmayan yakınlar veya yabancılar bulunduğunda kadınlar tesettürlü (avret yerleri uygun giysilerle örtülmüş) olarak yanlarında bulunabilir, aynı sofrada yemek yiyebilir, aynı kaptan su içebilirler. Kadının hamile olması bu konuda farklı hüküm getirmez.
5. Bir çarşafı, havluyu, yatağı, yastığı, yorganı arka arkaya gelen ve birbirine nâmahrem (evlenmeleri caiz) olan müsafirlerin kullanmaları caizdir. Yıkamak, değiştirmek din yönünden gerekli değildir. Sağlık, temizlik gibi sebeplerle değiştirilmesi ise dine göre bazen farz, bazen müstehab bazen de mübah (serbest) olur.
6. Bir ailede cemaatle namaz kılınırken birbirine mahrem olmayan kadın ve erkeklerin aynı cemaatte bulunmaları caizdir. Yalnız hanefî mezhebine göre kadınların geride veya farklı bir düzeyde bulunmaları gerekir.
7. Bir kadın nâmahremin yanında veya açık arazide namaz kılarken normal hallerde, farklı bir davranışta bulunmaksızın evinin içinde kıldığı gibi namazını kılar. Erkekler yandan veya arkadan ona bakıyorsa rukû ve secdede kabalarının daha az belirebileceği şekilde hareket etmesi uygun olur.


 


Buradaki iki mavi çizgi arası içerik site editörünce konulmuştur ve rastgele çıkmaktadır. İçeriğini onayladığımız anlamına gelmez, dikkatli davranın.

 
Bu Kitapta: Önceki Başlık | Sonraki Başlık | İçindekiler |

Ana Sayfa | Hakkında | Makaleler | Kitaplar | Soru Konuları | Soru Listesi | Konuşmalar | Şiirler | Besteler | İndeks | Rastgele Oku | Yeniler | Geri Git | İleri Git



   


BULUNDUĞUNUZ SAYFAYI AŞAĞIDAKİ ARAÇLARLA KULLANABİLİRSİNİZ: